söndag 9 juni 2013

Beslut i Barn och Ungdomsnämnden !




Hej igen!
Det har gått ett tag sedan jag skrev om förstudien. Nu har förstudien varit uppe för beslut i nämnden.
Jag kan glädja Er alla att vårt gedigna arbete har lätt till att nämnden har beslutat att bygga en NY SKOLA!!!!
Töjnaskolan kommer att ersättas av en ny fin, sammanhållen skola. I den nya skolan ska det finnas plats för barn och elever från 0-16 år, flexibelt tänk beroende på hur barn och elevkullar kommer att variera i antal framöver. Vi kommer att få ett tillagningskök, matsal och en rejäl idrottshall.
En sak som gläder mig mycket är att politiker och vi utförare har en bra dialog kring hur vi tillsammans ska forma framtidens skola.

Nu kommer vi in i nästa fas och då hoppas jag att ni som är intresserade av vår nya skola, hjälper till på olika sätt, genom att komma med förslag, synpunkter mm.

Mer om hur arbetet att utforma Nya Töjnaskolan kommer att ske återkommer jag till så fort jag vet något om detta.

Hoppas Ni alla får en underbar sommar!
Tack för det här läsåret! Nästa läsår börjar byggprojektets nästa fas!
Ha det så bra så länge!

Annica Ingemarsson
rektor


2 kommentarer:

  1. Hej!
    Vad jag förstått fungerar den demokratiska processen så att det inte enbart räcker att informera berörda om ett sådant här stort projekt I ett villaområde, utan även om möjligeten för allmänheten att komma med synpunkter.
    För att kunna göra det behöver man fakta.
    Finns det några handlingar eller ritningar som vi föräldrar kan del av?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Jag som rektor informerar föräldrar genom Töjnarådet och genom denna blogg.
      Ritningar finns inte färdiga idag. Läs mitt senaste inlägg så kan du se vad som kommer att ske under hösten.
      Men som sagt inga beslut är tagna annat än att BUN förordar en sammanhängande förskola/skola,som kommer att ligga ungefär där den gamla skolan ligger.Du kan titta på förstudien som är offentlig, finns på kommunens hemsida, BUN har förordat Alt. 1.

      Radera