söndag 22 september 2013

Första referensgruppsmötet med White

Hej!
Kan detta ha varit sista lördagen i år som jag åt min frukost utomhus? Fantastiskt väder, sol och värme och det känns som att vintern är långt borta.

Förra veckan träffades personal från Töjnaskolan  tillsammans med White arkitekter och Utopia landskapsarkitekter. Vi pratade om vad vi såg för styrkor och svagheter som Töjnaskolan har idag.Vi fick också beskriva vad vi önskar i en ny skola.

Vi fick sedan utföra en övning, att placera olika klossar som stod för olika slags ämnesrum/studieytor/administration/kök mm

Denna övning resulterade i en första skiss över hur det skulle kunna se ut.

Elevrådet träffades också och de fick som uppgift att gå tillbaka till sina klasskamrater och börja rita och beskriva hur de vill ha sin utomhusmiljö/inomhusmiljö.
Dessa skisser ska lämnas till mig så ska jag ta dessa med mig till ett av våra möten med arkitekterna.

Här nedan kommer Whites första skiss. Det är viktigt att Du ser den som en skiss, inget färdigt förslag! Mycket kommer att hända på vägen. Kom gärna med synpunkter och kommentarer med förbättringar och förslag!

Ha en trevlig vecka önskar jag Dig!
Annica

https://sites.google.com/a/edu.sollentuna.se/tojnans-skola-forskola/home/nyhetsida/nyatoejnaskolanskissplaner

1 kommentar:

  1. hej det är Topia landskapsarkitekter som jobbar med gården. :-)

    SvaraRadera